Cuclibogyóztak a jövő oroszlánjai

 

Gyémánt Cuclibogyó, Acél Szexus, High Definition Partyface és Platina Kontaktlencse - ilyen és ehhez hasonló címekkel díjazták egymást immár második alkalommal a BGF reklám szakirányos bombázói múlt héten, a Silenus Pubban.

Fekete, pánt nélküli szupermini ruha, vastag öv, nejlonharisnya, magassarkú cipő, óriási fülbevaló és vörös rúzs - így néz ki a jövő reklámos szakembere, legalábbis a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF), azaz a Külker reklám szakirányának jelenlegi felhozatalát nézve. A nyolcvan százalékban lányokból álló diáksereg és inkább az érett felnőttkorban járó férfitanárok, továbbá néhány volt BGF-es és ügynökségi arc múlt hét pénteken mutatta meg, hogy mire számíthat a szakma, ha ezek a diákok oda beözönlenek: lesz ott móka, fáradhatatlan szóvicc-áradat, gátlástalan mulatság és töménytelen szexizmus. A budapesti Silenus Pubban rendezett második Long Tail díjátadó parti legalábbis erről tanúskodott, még ha valójában a fiatalok igazából inkább egy görbe tükröt szerettek volna mutatni a rendezvénnyel az egész reklámszakmának és maguknak is.

 

A díjátadó szövegének - a rendezvényt beharangozó sajtóközlemény-paródiához hasonló - sziporkázó szellemességét lehetetlenség lenne reprodukálni - ízelítőül azért idézünk belőle néhány ínyencséget. Az mindenesetre biztos, hogy az alkotók szövegírói tehetsége szárnyakat kapott, és az egész buliról sugárzott, hogy mind a diáklányok, mind pedig a tanárok felhőtlenül élvezik a főiskolás éveket. A díjátadó eredményeiről szóló közleményük így kezdődik:

Péntek este új csillagkép rajzolódott ki a magyar kreatív díjátadók egén

Ha egészen komolyan vennénk magunkat feltehetően valami hasonlóan önfényező címet adnánk „sajtóközleményünknek”, de mivel nekünk még itt a tojáshéj, így inkább csak leírjuk, úgy ahogy volt.

A szándékosan az összes reklámos díjátadós klisével felvértezett II. Long Tail Díjátadó keretében tanáraik összesen hat kategóriában adták át a "magyar reklámszakma legabszurdabb díjait" a jövő ifjú oroszlánjainak. A "legkalácsabb, legbetegebb prezentációs szituáció létrehozójának" járó Arany Sas díjat Sas István, a "külker reklám szakirányának motorja,a prezentációs animációk Harry Pottere, a reklámzabálók kedvenc mesterszakácsa, a cannes-i oroszlánok megszelídítője" adta át a nyertesnek, Ember Nikolettának. A legcukibb szakirányosnak járó Gyémánt Cuclibogyó díjat Moroncsik Emesének Fodor Mónika adjunktus nyújtotta át, "mindenki fogyi magi tanci nénije, a szőke ciklon, aki integrálta a cuclibogyó fogalmát a marketing diszciplínájába"

 

Az Ezüst Bajusz díjjal Totth Gedeon intézetvezető tanár, "a marketingtanszék mindenható nagyura, aki nem fodrász és mégis a nők bálványa, és aki megtanította mi a különbség a pálinka és a pálinka jellegű szeszesital között" tüntette ki "a házi dolgozatban bevállalt legnagyobb tisztaságú bullshit és mentális lépes méz megalkotóját", Zentai Anettet a következő mondatáért: "A tömör nem jelenti azt, hogy rövid hanem azt, hogy feszes. Diákszemmel ez a mondat kifejezetten vonzó."

A szakirányról legtöbbet tudó, és az év emlékezetessé tételében legnagyobb szerepet játszó díjat, a Platina Kontaktlencsét Orova Zitának adta át Kopcsay László docens, az"élelmiszergazdasági marketing alfája és omegája, a bormarketing Cicerója, az ember, aki feltette a tanytványaira a közgazdasági szemüveget". Az egyetlen, kifejezetten fiúdiáknak járó díjat, az Acél Szexust a "szakirányos alfahímek csatájának győztese", a legtöbb szavazatot kapó fiú, Koreck Ferenc nyerte el. A "kakas a szakirány tyúkóljában, Tarzan a szakirányos dzsungelben, avagy Mufasa a szakirány szavannáján" címekkel kitüntetett díjazottnak a rúzslenyomatokkal teli alsónadrágot Kozár László intézeti tanszékvezető docens nyújtotta át, a "short hedgek és a long hedgek George Clooney-ja, aki beavatta a lányokat az opciós ügyletek rejtelmeibe és aki olyan élvezettel beszélt az Incoterms klauzuláiról, mintha a Káma Szútra egy fejezetét olvasta volna fel".

A magáért beszélő High Definition Partyface díj büszke tulajdonosa Bodnár Zsanett lett, aki a kis diszkógömböt Harsányi Dávid adjunktustól, "az ír sztepptánc magyar Micheal Flatley-jétől, a szakirányos bulik porondmesterétől, a megszelídíthetetlen maláj tigristől" vehette át. A díjátadó végét két - egy rózsaszín és egy magenta - valójában egyáltalán nem plüss játékkutya ünnepélyes átadás-átvétele zárta, amely a rendezvényt támogató Friendly Digital Advertising reklámügynökség különdíja volt a szakirány legjobb stratéga-kreatív párosának. A Friendly Plüsskutyák díjazottjai, Burkus Bernadett és Vasková Anabela a szuper munkájukért nemcsak Karányi Danival foghattak kezet, de egy hónapig kipróbálhatják magukat az ügynökségnél.

A mókás-szexis díjátadó után folytatódott a már előmelegített pálinkázás, vodka-narancsozás és sörözés, a régi és jelenlegi külkeresek és az egyéb vendégek keveredése érdekében pedig a pultnál háromszínű karszalagos akciót hirdettek - a három halmazba tartozók ugyanis más-más karszalagot kaptak belépéskor. Aztán a Kreatív tudósítócsapata éjfél körül lelépett, hogy hagyja a fiatalokat még felszabadultabban, a sajtó nyomasztó jelenléte nélkül szórakozni. Állítólag így is tettek - hajnal négyig.

 

http://www.kreativ.hu/cikk/cuclibogyoztak_a_jovo_oroszlanjai

 

A bejegyzés trackback címe:

https://markkom.blog.hu/api/trackback/id/tr482670892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása