A média és a fogyasztói szokások radikális átalakulás előtt állnak. A Youtube és a bloggerek korában a „régi” eszközök, mint a nyomtatott lapok és a tévéhirdetés új funkciót kapnak. A németországi Interone és a Jelden Trend & Transformation Consulting által készített felmérés a kor megváltozott vásárlói magatartását és az ehhez alkalmazkodó márka- és termékkommunikációt elemezte. A tanulmány 1000, 20 és 39 év közötti fiatal megkérdezésével született.

Ezen korosztály több mint fele tévézés közben netezik. 24%-uk mobilinternettel, 8%-uk mindezt iPhone-nal teszi, 16 %-uk másfajta okostelefont használ. Az Interone és a Jelden Trend & Transformation Consulting által készített „The Age of on” címen futó felmérés eredménye szerint ezek az iPhone felhasználók a legfogékonyabbak a tévében futó, vásárlásra ösztönző hirdetésekre.
A felhasználók közel 20 százaléka tervezi a következő félévben, hogy vesz egy iPhone-t vagy egy okostelefont. Ez a tendencia megnövelheti az email-marketing relevanciáját, hiszen a 40%-a a felhasználóknak emaileken és hírleveleken keresztüli termékfelhívások alapján választ terméket.  

A 20 és a 39 év közötti korosztálynak a 40%-a használja a Facebookot, közel a negyedük mindennapos rendszerességgel. A tanulmány összegzése szerint a cégeknek ezért nemcsak ott kell lenniük a közösségi oldalon, hanem aktívan kell képviseltetniük magukat a Facebookon. 

Az online médiához képest a nyomtatott sajtót kevesebben forgatják. A print kiadványokat inkább arra használják, hogy az információáradatból kicsit kilépjenek. Mégis a hirdetések és a szerkesztőségi tartalmak vásárlásra ösztönözhetik a fogyasztókat – a  felmérés szerint ugyanis a megkérdezettek 30%-a és az iPhone tulajdonosok 38%-a választ terméket print hirdetés hatására.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://markkom.blog.hu/api/trackback/id/tr92485928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.